Szukaj

Jak przygotować ofertę świąteczną

Oferta świąteczna – sprawa warta zatrzymania się na chwilę. Świąt czy inaczej zwanych okazji jest w ciągu roku kilka. Klienci chętnie poddają się takim nastrojom i korzystają z sezonowych produktów i wypieków. Oczywiście warto zastanowić się, w którym szaleństwie mamy ochotę wziąć udział – czy przed Walentynkami, czy przed Bożym Narodzeniem, Dniem Matki, czy innym wydarzeniem z kalendarza. Taki plan najlepiej ułożyć sobie na początku roku, aby móc na spokojnie przygotować się do dodatkowych obowiązków. Serdecznie polecamy nasz artykuł pt Jak zaplanować rok w słodkim biznesie, w którym znajdziecie pomocny kalendarz na cały rok.

Serdecznie zapraszamy na krótkie rozważania o tym jak przygotować ofertę świąteczną, o które poprosiliśmy nasze niezrównane ekspertki!

Nie owijając w bawełnę, powiem wprost, że każda oferta, jaką przygotowujemy do naszego słodkiego biznesu - a przede wszystkim oferta świąteczna - musi być najpierw dobrze przeliczona. Od samego początku powstawania małych słodkich punktów staramy się działać w nurcie cukiernictwa wysokojakościowego. Dbać o składniki, o wartościowe produkty, dobre proporcje - to przekłada się przede wszystkim na smak naszych wypieków, ale także na ich wygląd, naturalną jakość i nikłe działanie alergizujące. Gdy spojrzy się na oferty świąteczne, na pierwszy rzut oka widać, czy ciastka są przygotowane z produktów jakościowych, czy to cukier wymieszany z żelatyną. Oczywiście zawsze warto szukać dobrych tańszych zamienników i równoważyć proporcje tak, aby klient był zadowolony, a nasza marka utrzymała swoją jakość.
Oczywiście jeśli chodzi o wybór produktów do oferty, zawsze proponuję aby bazować na swoich flagowych wypiekach - na tym, z czego słynie nasza pracownia, czy cukiernia. Konkurencja jest teraz bardzo duża i bez wątpienia warto zaangażować kreatywność aby nasze produkty były nowoczesne, ładne i przyciągały oko, ale jeśli słyniecie z serników, zróbcie serniczki, jeśli z pierników - pierniczki. Nie szukajcie na siłę nowych specjalizacji, bo klienci lubią to, co już polubili i raczej nie chcą eksperymentować w czasie Świąt, kiedy i tak mają zbyt wiele bodźców.
jak przygotować ofertę świąteczną
Pierwszym pytaniem, które musimy z uwagą przemyśleć, to czy w ogóle w bieżącym roku wprowadzić świąteczną ofertę - w każdym roku nasze życie wygląda trochę inaczej, zmieniają się nasze priorytety, mamy więcej lub mniej czasu, dzieci pojawiają się lub wyrastają - warto usiąść na chwilę i przemyśleć, jakie mamy obecnie zasoby i w co jesteśmy w stanie się zaangażować bez narażania swojego zdrowia i cierpliwości rodziny.
W kolejnym kroku koniecznie spojrzyjcie na kalendarz - ile jeszcze zostało czasu, do kiedy planujecie intensywnie pracować, ile macie godzin każdego dnia i co planujecie w tym czasie zrobić. To kluczowa kwestia w przypadku świątecznych wypieków - one muszą być zrobione na ostatnią chwilę, bo przecież w domach stoją sobie kolejne parę dni i do końca muszą wyglądać i smakować dobrze.
Kiedy już podejmiemy decyzję, że owszem, robimy ofertę świąteczną, nadchodzi czas na zaplanowanie, co robimy. Wybór zasadzie jest z góry określony, na Wielkanoc wybierzemy mazurki, serniki, paschy, na Boże Narodzenie makowce, pierniki, wypieki z orzechami. Zawsze warto iść z duchem swoich specjalizacji - jeśli klienci znają nas z idealnych makaroników - zróbmy makaroniki w klimacie świątecznym. Nie utrudniajcie sobie w tym zabieganym czasie. A klienci wolą sprawdzone wypieki niż nowości.
Ofertę warto przygotować odpowiednio wcześniej, aby zapadła w pamięć, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że i tak zamówienia posypią się w ostatnim tygodniu przed Świętami. Ważna jest data, do której przyjmujemy zamówienia i ilość, jaką jesteśmy w stanie przygotować. Ustalmy sobie te wartości i podajmy je do wiadomości w środkach standardowego przekazu - social media, ulotki itd. Przecież musimy pracę sobie zorganizować, zatowarować produkty, pudełka, podkłady itd. Listę zamówień zamykamy w określonym momencie i potem już tylko realizujemy plan.
Uważam, że najlepsza jest krótka oferta - im bogatsza, tym bardziej klient jest zagubiony. Lepiej skupić się na kilku dobrze dopracowanych wypiekach, dopieścić formę słodyczy i dekoracji. Skupić się na klasykach. Zdecydowanie lepiej jest mieć kilka super pozycji, niż wiele różnych i walczyć z chaosem organizacyjnym.
oferta świąteczna
W świątecznej ofercie powinny się znaleźć przede wszystkim klasyki - po prostu ciasta i wypieki związane z tymi świętami. W przypadku Bożego Narodzenia będzie to makowiec i piernik. Natomiast zdecydowanie warto tym klasycznym wypiekom nadać trochę osobistego charakteru albo nowoczesnego sznytu. Przed Świętami jest istny zalew wszystkiego i koniecznie trzeba czymś się wyróżnić, żeby nie zginąć w tłoku. W tym okresie klient może też bardzo łatwo i szybko porównać ceny konkretnych wypieków a skoro walczymy o jakość i markę, musimy umieć poprzeć naszą cenę jakąś wyraźnie zaakcentowaną wartością - choćby oryginalną dekoracją.
Nie bójmy się wprowadzać ciekawych modyfikacji. Możemy na przykład przełożyć piernik staropolski żurawiną i marcepanem - to już będzie ciekawa odmiana od śliwki i zachęta dla klientów do spróbowania czegoś znanego, tradycyjnego ale w nieco odmienionej szacie. Możemy również proponować jakieś wypieki nowe, na przykład z innych krajów, czy własne kompozycje - to na pewno bardzo nas wyróżni na tle innych ofert, ale trzeba sobie zdawać sprawę z podejmowanego ryzyka - klienci mogą obawiać się eksperymentów w Święta.
Łączmy tradycję z twistem nowoczesności - dzięki temu zapewnimy wybór klientom pragnącym klasyki, jak i nowych doznań. Ofertę warto umieścić w eterze z wyprzedzeniem - niech sobie pracuje i zbiera zainteresowanych. I koniecznie wyznaczyć sobie - i chętnym - termin składania zamówień. Nie skazujmy się na siedzenie w pracowni do 18:00 w Wigilię!
Zdecydowanie polecam przygotowanie linii świątecznej z drobnych i długoterminowych wypieków. Ciasteczka, pierniczki, domki - będą idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy lubią sprawy załatwiać z wyprzedzeniem i dla raptusów na ostatnią chwilę.
Oferta świąteczna jest dużym wyzwaniem, kiedy stawianie pierwsze kroki w słodkim biznesie, ale z roku na rok sprawa staje się łatwiejsza i wymaga coraz mniej namysłu. Przygotowując co roku ofertę świąteczną nabieramy doświadczenia, wiemy już, czego oczekują nasi klienci i zapoznajemy się z własnymi możliwościami. Wiemy też, na co postawić, a co na pewno skreślić z listy słodkości. To sprawia, że przygotowanie oferty świątecznej jest coraz przyjemniejsze. W mojej pracowni na każdą okazję muszę zaplanować serniki pistacjowe. To już moja tradycja i mój sposób świętowania. Moi klienci liczą na to i nigdy się nie zawiedli. Lubię też do oferty świątecznej dorzucić coś zupełnie nowego, taką ekstra niespodziankę. Moi klienci dobrze na to reagują i wiedzą już, że czymś ich zaskoczę. W tym roku będą to drobne minimalistyczne wypieki - bardzo wytworne. W ten sposób zapoznaję klientów z szerszą paletą smaków i mogę nawet powiedzieć, że jest to forma degustacji, na przykład połączeń do tortów weselnych, czy opcji na słodkie stoły. Poszukujące młode pary mogą z ten sposób poznać moje smaki, styl dekorowania, estetykę wypieków.
Co roku przygotowuję choćby jedną pozycję świąteczną z przyjemną dla portfela ceną. Oczywiście nie w sensie zaniżania ceny rynkowej, czy schodzenia z jakości, ale tak kombinuję, żeby móc ucieszyć każdą kieszeń i dać radość każdemu klientowi. W tym roku stawiam na świąteczne babeczki, które będą śliczne, przepyszne i przyjazne cenowo. Bardzo zależy mi na tym, żeby każdy mógł sobie pozwolić na coś pięknego na Święta.
Do zamówień świątecznych zawsze pakuję drobną niespodziankę. To może być choćby małe ciasteczko, czy czekoladka, a nawet dodatkowa piękna dekoracja. Święta to czas otwierania serc i rozdawania miłości. Niech każdy uśmiechnie się, rozpakowując moje ciastka. W ofercie świątecznej mimo wszystko bazuję na swoich bestsellerach, na tym, z czego jestem znana i po co ciągle wracają klienci. Świąteczną atmosferę buduję dekoracją, dodatkiem, niespodzianką.
jak przygotować ofertę świąteczną
Magda Kubiś
Magda Kubiś

O autorze

Założycielka Akademii Tortu. Pieczenia i dekorowania tortów uczyła się sama, teraz z pasją i zaangażowaniem dzieli się zdobytą wiedzą i doświadczeniem. Nie zraża się potknięciami, nieustannie wymyśla nowe rozwiązania, testuje nowe techniki i angażuje się we wszystkie aspekty słodkiego biznesu, od pieczenia, przez odlewy silikonowe, wydruki i stelaże, składanie i dekorowanie, po promowanie i arkana sprzedaży. Całodobowe wsparcie ;-)

Tutoriale, które mogą Ci się przydać

Artykuły, które mogą Ci się przydać

Jak zaplanować rok w słodkim biznesie
Jak zaplanować rok w słodkim biznesie
najlepsze desery i ciasta na Boże Narodzenie
Najlepsze desery i ciasta na Boże Narodzenie

Przypnij na pinterest

Jak przygotować ofertę świąteczną

*Niektóre z linków pojawiających się w tym tekście to linki afiliacyjne. Działają one w ten sposób, że Akademia Tortu otrzyma drobną prowizję, jeśli po kliknięciu w taki link dokonacie zakupu. Dzięki takim zakupom wiem, że nasze rekomendacje są dla Was wiarygodne, a cena, jaką zapłacicie oczywiście w ogóle się nie zmieni! Akademia poleca i linkuje wyłącznie te produkty, które są przez nas osobiście sprawdzone i przetestowane.

Dodaj komentarz

Dołącz do nas!

Akademia Tortu logo Round
Abonament już od 58zł/mc

Uzyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich tutoriali i poznaj tajniki finezyjnego dekorowania tortów.

Zyskujesz dostęp do prywatnej grupy na Facebooku i wsparcie dotyczące naszych tutoriali.

Jasne i proste zasady. Rezygnujesz kiedy chcesz!

Magda Kubiś

O mnie

Pracuję. Jestem mamą trzech córek. Mam na imię Magda i jeśli chcesz zasmakować słodkiej pasji, chętnie Cię tego nauczę!

Reklama

Artykuły

Rodzaje kremów cukierniczych

Rodzaje kremów cukierniczych 

Przewodnik po Najpopularniejszych Kremach Cukierniczych Kremy cukiernicze stanowią istotną część wielu deserów, od prostych wypieków po wyszukane torty. Są nie tylko elementem dekoracyjnym, ale również

Więcej »

Reklama

Zaloguj się