Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Sweet Wear

Mówi się, że na próżno jest przekuwać przyjemność w biznes, a budować go z przyjaciółmi jest wyjątkowo niefortunnie. Sweet Wear udowadnia, że jest zupełnie odwrotnie!

Szczęśliwie coraz częściej do wyboru drogi zawodowej podchodzimy z dystansem i świadomością własnego miejsca oraz potrzebą znalezienia drogi innej niż wszyscy. I nie ma nic bardziej inspirującego, niż świadomość luki w znajomej już branży – a zapełnianie jej z poczuciem misji, pozwala łączyć przyjemne z pożytecznym. W tym duchu powstało Sweet Wear – marka założona przez Annę i Igę. To pierwsza w Polsce marka odzieżowa dedykowana cukiernikom!

Branży cukierniczej przyglądam się już od lat – przyznaje Anna, która zawodowo dekoruje wypieki i jest wielokrotną laureatką krajowych i międzynarodowych festiwali – i poza akcesoriami, nigdy nie udało mi się znaleźć żadnej serii ubrań dla cukierników czy dekoratorów, a przecież to tak kolorowe i kreatywne środowisko! Przygotowywanie nadruków na gotowe koszulki na własną rękę zawsze kończyło się wyblaknięciem po kilku praniach a i sam materiał na ogół również pozostawiał wiele do życzenia, żadna dotąd nie sprostała próbom lukru, mas cukrowych i barwników.

Często podczas wyjazdów na konkursy czy targi zastanawiałyśmy się, dlaczego wśród wystawców nie ma nikogo produkującego fajne, tematyczne ubrania – mówi Iga – przecież to ogromne pole do popisu dla lokalnych producentów, byłyśmy pewne, że znaleźliby klientów zarówno w amatorach jak i zawodowcach, od całych zespołów cukierni, po pojedynczych sympatyków. Od zawsze ubranie stanowiło pewnego rodzaju manifest, a w środowisku krąży wiele żartów czy anegdot, które mogłyby w zabawny sposób promować usługi – na przykład dzięki odpowiedniemu brandingowi.

Dziewczyny szybko przekuły te luki we własny pomysł na biznes i zdecydowały się same stworzyć produkt, którego brakowało im na rynku. Długo się do tego przygotowywały – od dokładnego research’u tkanin i materiałów, rodzaju wykończeń krawieckich, wizyt w szwalniach, przez rozmowy z konstruktorami odzieży i technikami, po próbki, sample i wnikliwą obserwacja rynków – również zagranicznych.

To co dla nas samych było najistotniejsze, to jakość – chciałyśmy, by w naszych koszulkach można było nie tylko dobrze wyglądać, ale również wygodnie pracować a więc zarówno materiał, jak i wykonanie musiały sprostać wielu czynnikom zewnętrznym. Zależało nam na naturalnym włóknie wysokiej jakości, odpowiednim kroju, praktycznym szwom i potnikom, które mają nie tylko cieszyć oko, ale przede wszystkim być funkcjonalne – mówią zgodnie. Wszystkie damskie koszulki Sweet Wear mają dokładnie przemyślane kroje – każda kobieta jest inna, ma inne proporcje i w czym innym czuje się komfortowo, stąd różne wycięcia dekoltu, wykończenia rękawków i rozmiary.

Jest nam ogromnie miło, gdy obsługujemy większe zamówienie, które docelowo ma trafić do cukierni lub innego większego zespołu i tym bardziej upewniamy się w przekonaniu, że skrupulatność w stworzeniu wygodnego produktu popłaca – komentuje Iga – a znalezienie lokalnego producenta tak otwartego na nasze postulaty wymagało od nas sporo cierpliwości.
Dobra bawełna to również gwarancja powolnego starzenia włókna materiału – koszulki SW nie rozciągają się w praniu, nie bledną, szwy trzymają ściśle a sam materiał dobrze znosi prasowanie. Co więcej wszystkie są w całości produkowane w Polsce, w małej szwalni, co jest nie tylko wyróżnieniem dla polskiej tradycji rzemieślniczej ale głównie dostarcza dużo satysfakcji – nie trzeba szukać drogich i zagranicznych dostawców ani rozwiązań. Dzięki temu są też w prawdziwym stałym kontakcie z podwykonawcami i zawsze mogą spotkać się by omówić nowe wzory, konstrukcje czy inne rozwiązania do wdrożenia. 

Ta młoda marka już zjednała sobie wierne klientki w kraju i za granicą – wystarczy przyjrzeć się rosnącemu profilowi na Instagramie by zobaczyć zadowolone klientki z Polski, Anglii, Stanów Zjednoczonych czy Francji. Festiwale cukiernicze odbywają się rok rocznie na całym świecie i wszędzie tam są nasze klientki! – mówią z apetytem dziewczyny. Rozwijamy się bardzo szybko, już w pierwszym miesiącu od startu firmy udało nam się uszyć kilka koszulek dla zagranicznych klientów. Klientów, bo kilku z nich to mężczyźni! W ofercie SW można znaleźć dopiero jeden męski wzór, ale dziewczyny zdradziły, że zachęcone męskim feedbackiem pracują nad kolejnymi, również w pełnej rozmiarówce i kilku kolorach. Dopiero zaczynamy, ale entuzjazm naszych klientek jest ogromnym motorem napędowym, dziękują nam za jakość wykonania, trafny i słodki nadruk, ale również za piękne opakowanie i całokształt atmosfery – przyznaje Iga. I trudno się z tym nie zgodzić – każda paczka z zamówieniem jest uroczo opakowana w bibułę i papier.

Inspiracją do powstawania nowych wzorów jest sama branża z nieskończonością barw i kształtów. Poza sezonowymi pomysłami związanymi z porą roku czy świętami, zawsze możemy żartować z wciąż rosnących cen masła… – żartuje Ania. Dziewczyny same projektują nadruki i szablony, a potem dopracowują je graficznie we współpracy z ilustratorką. Jej wiedza i wskazówki są bardzo cenne – często kolory, które wymyśliłyśmy, nie sprawdzą się w praktyce. Będą za jasne lub zbyt ciemne, za bardzo transparentne lub zwyczajnie niewdzięczne w nadruku. Dzięki współpracy z zawodowcami, staramy się unikać błędów i mamy poczucie, że nasz pomysł został zweryfikowany i nie zawiedzie klienta.

Dziewczyny są autorkami całej koncepcji Sweet Wear – wszystkie wzory powstają we współpracy z grafikiem i pracownią sitodruku, który zapewnia najtrwalszy nadruk na tkaninach. W ofercie damskich koszulek znajdują się barwne wzory na cały front, subtelne napisy na piersi lub nadruk na tyle koszulki, tak by każdy był inny i nie powtarzał poprzedniego. Mają różne czcionki i inaczej stonowane odcienie, wszystkie nawiązują do narzędzi cukierniczych, powiedzonek lub samego wypiekania czy dekorowania. Estetycznie są dopracowane w najmniejszym detalu – w Sweet Wear słodka jest nawet metka, która nie tylko informuje o sposobie konserwacji, lecz także zawiera motto: Follow your passion! które jest wypadkową całej marki i… dobrym drogowskazem dla wszystkich młodych przedsiębiorców.

Zapraszamy was do odwiedzenia sklepu Sweet Wear na platformie Etsy lub Facebook. To tutaj znajdziecie te fajne koszulki – dostępne we wszystkich rozmiarach! 

Podoba Ci się? Udostępnij Post!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Akademia Tortu O mnie


O mnie

Pracuję. Jestem mamą trzech córek. Mam na imię Magda i jeśli chcesz zasmakować słodkiej pasji, chętnie Cię tego nauczę!




Dołącz do Akademii Tortu!

Uzyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich tutoriali i poznaj tajniki finezyjnego dekorowania tortów.

Zyskujesz dostęp do prywatnej grupy na Facebooku i wsparcie dotyczące naszych tutoriali.

Jasne i proste zasady. Rezygnujesz kiedy chcesz!

Sprawdź nasze subskrypcje i dołącz już dzisiaj!





Zajrzyj do sklepu Akademii Tortu





Logowanie

Dołącz do nas!

Akademia Tortu to miejsce dla wszystkich - dla amatorów, zaawansowanych i totalnie wkręconych w tortowanie! Subskrybując zyskujesz dostęp do wszystkich archiwalnych i nowych tutoriali, sztuki tajemnej, czyli porad i trików, sesji na żywo, rabatów w partnerskich sklepach i naszej wspaniałej facebookowej grupy wsparcia!